Pagina's

dinsdag 19 april 2016

Foodies | Blueberry Cheesecake

Iets waar voor je me altijd wakker voor kan maken is cheesecake. Ik ben dol op de romige smaak en in combinatie met blauwe bessen en bastogne koeken is cheesecake extra lekker. Deze taart maak ik ook altijd voor de lunchroom waar ik werk en hij is heel erg in de smaak gevallen. Ik heb een heleboel lieve reacties gehad op mijn taart. Dat maakte me echt heel erg blij.

Heb je binnenkort een verjaardag, komt er bezoek, is het een druilerige middag of heb je gewoon heel erg veel zin in een stukje taart? Maak dan eens deze heerlijke cheesecake met mascarpone crème. Het is een redelijk makkelijk recept en zeg nou zelf: 'Wie heeft er nu geen zin in een stukje van deze verrukkelijke taart?'



Benodigdheden:

Voor de bodem

250 gram bastogne koeken
100 gram boter

Voor de vulling
600 gram monchou
180 gram suiker
rasp van 1 citroen
2 eieren
200 gram blauwe bessen (bevroren)

Voor de topping
100 gram mascarpone
1 dl slagroom
20 gram poedersuiker
extra blauwe bessen

Bereiden:
1) Verwarm de oven voor op 150ºC.
2) Bekleed de bodem van de springvorm met bakpapier. Verdeel de koekjes tussen twee theedoeken en verkruimel de koekjes met een deegroller. Met de theedoek kun je de koekkruimels in de springvorm krijgen. Smelt de boter in een pannetje en voeg deze toe aan de koekruimels. Schep deze door de boter heen zodat het geheel plakkerig wordt. Met de bolle kant van een lepel duw je de bodem aan. Zet daarna de springvorm in de koelkast.
3) Klop de monchou samen met de suiker en daarna ook één voor één de eieren erdoorheen.
Mix het geheel goed glad.
4) Voeg de blauwe bessen toe en zorg dat ze goed verdeeld worden door het beslag.
5) Stort het beslag in de springvorm (deze stond nog in de koelkast) en zet de taart ongeveer 30 tot 40 minuten in de oven. Prik altijd even in het beslag, als de prikker er droog uitkomt, is de taart goed.
6) Wanneer de taart in de oven staat, kun je de mascarpone crème maken. Hiervoor klop je de mascarpone met de poedersuiker. In een andere kom mix je de slagroom tot zachte pieken. Daarna voeg je deze toe aan het mascarpone mengsel. Zet de crème in de koelkast.
7) Als je de taart uit de oven gehaald hebt, kun je hem het beste eerst helemaal af laten koelen. Bestrijk hem daarna met de mascarpone crème en strooi er wat blauwe bessen oven. Zet de taart nog een paar uur in de koelkast voordat je hem opeet.

Heel veel bakplezier en eetsmakelijk!

5 opmerkingen:

  1. Het ziet er echt lekker uit! Ik kan het mij al inbeelden met koffie en onder een boom vol met bloesems.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dankjewel! Bomen vol met bloesem zijn altijd goed. Als ik 's ochtends naar school loop, dan wandel ik daar altijd langs in de lente. Daar word ik altijd vrolijk van. xx

      Verwijderen
  2. Ziet er echt lekker uit!! Leuke blog heb je, ik ben je gaan volgen! Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen