Pagina's

donderdag 19 mei 2016

Muziekpareltjes

"Ik kies muziek uit die bij mijn gevoel past van het moment. De klanken van Fleetwood Mac zijn dan vaak mijn eerste keuze. Ik zet de naald op de rand van mijn lp en de melodie vult de ruimte. Rustig zitten tussen de kussens op mijn bed en een beetje wegdromen is dan even genoeg. Muziek is voor mij echt iets om even bij tot rust te komen. Vooral het luisteren van oude platen is bijna een soort meditatie. Ik laat alle laagjes van me af glijden en de klanken helemaal in me op te nemen. Mijn gevoel lijkt wel te versterken op dat moment. Alsof er normaal een grijze laag overheen ligt die van me af glijdt wanneer ik me echt ontspan."

De laatste weken neem ik weer veel vaker de tijd om gewoon even rustig te zitten en muziek te luisteren. Vooral het luisteren van mijn collectie met oude (en nieuwe) platen is dan echt heerlijk. Puur omdat je dan echt bewust met de muziek bezig bent. Iedere keer weer een nieuwe plaat uitzoeken en het hele ritueel van de plaat omdraaien en de naald er op zetten, is echt ontspannend. Daarom deel ik vandaag mijn muziekpareltjes van de afgelopen tijd.

Robert Cray - Strong Persuader
Fleetwood Mac - Rumors
Arctic Monkeys - AM
The Beatles - Abbey Road and a collection of their best songs :)
The Eagles - Desperado

Geen opmerkingen:

Een reactie posten